lördag 2 oktober 2010

Tjejkväll och mässa

Ja herregud vilka dagar det har varit. I Torsdags var det tjejkväll här i Karlstad, vilket innebär bra priser (i stort sett alla butiker hade 20% rabatt på hela köpet) och butikerna hade x-tra öppet till 21.00 istället för "bara" 18.00-19.00. Mitt mål var ett par höstskor, vilket jag också fick tag på, men då min kompis Heléne hade sett att Panduro hade mycket bra priser på papper så blev det ju självklart en tur dit också. Så tokigt det kan bli!! 30 papper för 25:- var erbjudandet och visserligen var det grisen-i-säcken-köp då det var färdiga påsar som man inte kunde öppna. Men vad tusan, det var ju billigt så det blev två påsar var och ett x-antal dubbletter när man väl kom hem och öppnade. Blir till att byta med varandra kanske och sen är det ju bra med många lika för då gör det ju inget om man klipper sönder några. Alla bilder är klickbara.

Ett genomskinligt papper, super fint till LO's. Fick två såna tror jag bestämt så om du vill byta till dig en Heléne så ska det nog gå bra.

Lite smått och gott, många dubbletter och detta är fram- och baksida på de flesta papprena.

Samma med dessa, fram- och baksida på de flesta och många många dubbletter. Någon tror jag att jag fick sex stycken likadana av :-)

Idag var det ju mässa, är även imorgon och jag ska dit igen. Planen var att gå runt och titta hos alla och sen börja handla. Den sprack ganska fort måste jag säga *haha* Hittade en hel del och önskar jag hade råd att köpa allt jag ville ha men nu blev det väldigt mycket ändå och imorgon blir det några få saker till. Måste sova på tanken först om jag verkligen ska köpa det eller inte. Plus kolla över ekonomin lite. Det är ju lite månad kvar till nästa utbetalning från FK om jag säger så :-)


Enfärgade cardstock i fina färger, lite höstigt och juligt så där. Två av varje blev det eftersom det var 40% på total summan hos Pappersarken :-) Sånt tok gillas. Imorgon är det 50% hela dagen så det är inte helt omöjligt att Lena får ett besök till av mig.

Stickers alfabet. Super sött och kommer att bli bra till allt möjligt. Ser ut som korsord tycker jag.

Lite jul-, höst- och herrpapper. Det med löven var så otroligt fint men jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det än. Kommer förmodligen bli kort av det men återstår att se.


Lite smått och gott. Julpapper, perfekt storlek för kort, perfect pearls plus pensel, Promarker Vanilla, Glaze penna, Copic pennor (grön och röd), band med hjärtan från Mazzarin, brads och Blending Tool plus extra kuddar.

Nu kliar det i fingrarna på mig så lite middag nu och sen blir det pyssel resten av kvällen. Har ju ett kort att göra klart! Kan eventuellt bli en uppdatering till här under kvällen, har ju glömt bort att blogga om Ellas 1-års kort!!!

Puss o kram på er alla!!

3 kommentarer:

Emma sa...

Vad fina papper och saker du har köpt!!! ser fram emot att få se vad du hittar på med det :D

Tack för att du visade oss vad du köpt. Kram!!

Fröken Finemang sa...

jag kan tycka det är bra med många dubletter, då man kanske vill göra flera samma lika kort eller sådär. eller kippa isönder o peta o grejja.. :D

genomskinligt, ja, visst kan vi byta, men du får ju lära mig först höhö. kanske fick jag nått papper du gärna vill ha.

nu ska jag sätta mig o grejja lite. spännande spännande! men vet inte riktigt vad det ska bli, så jag måste nog ha datorn med mig och kolla inspiration från nån blogg eller så.. :D tror "dragspelskort" kan bli aktuellt... :D av panduropappret då man ju som sagt har många dubletter där och kan trixa lite..

Emma sa...

H - klart det är bra med dubbletter, då gör det inte nåt om man gör fel första gången :)
Vet inte riktigt hur man gör med genomskinligt faktiskt, kanske får kolla upp det *haha*