onsdag 5 maj 2010

Lite nytt

Hej!

Jag har gjort lite saker som jag inte har lagt upp ännu. Eftersom jag skaffat den här nya bloggen så har jag inte brytt mig om att publicera de saker som jag gjort nyligen på den gamla bloggen. Men nu börjar jag ju få lite ordning här så jag tänkte bjuda på lite LO's och kort.

Först vill jag dock be om ursäkt för den dåliga kvalitéen på mina fotografier. Jag tycker det är väldigt svårt att få till det bra när jag ska fota sånt som jag gjort. Några tips på vad jag kan göra för att det ska bli bra??


Material lista:
papper - Vintage Valentine från Fancy Pants (2009)
blommor, övriga papper, vit/silvrig och svart/silvrig brads plus de guld färgade små blommorna är från Creative Club
stora bokstäverna är från Cosmo Cricket Flour Sack
små bokstäverna är från Jenny Bowlin Studio ~ Vintage Navy Stickers
live-tag är från underbara Tim Holtz

Detta är en liten påminnelse till mig själv att ta hand om mig och att jag ska leva livet.


Material lista:
papper från Maja Design - Ab Imo Pectore (är det inte helt fantastiskt vackert???)
svart ram runt fotot är svart cardstock
swirl från Prima Marketing
blommorna, rosa hjärta och silver brad vet jag inte riktigt var det kommer från
blå halv pärla är köpt på Pappersarken i Karlstad
love-tag är, återigen, underbara Tim Holtz

Detta föreställer min underbara Gudson H. På kortet är han 4 år tror jag så det är några år gammalt då han fyllde 8 i December. Jag är super nöjd som den är, tycker nog att den blev en av mina bästa LO och dessutom den första jag gjort på jätte länge, men jag vet inte riktigt om jag ska ha någon text på den. Vad tycker du/ni?? Har lite funderingar på om jag skulle antingen skriva dit hans namn. Hade då tänkt mig använda Vintage Findings epoxy foil alpha black från Making Memories. Ab Imo Pectore betyder för övrigt "Av hela mitt hjärta"

Material lista:
Allt kommer från Creative Club förutom
pappret med blommor på som jag köpte på SS-mässan i Karlstad. Kommer dessvärre ihåg
vilken butik det var i eller var pappret kommer från. Det var i alla fall ett 6"x 6" häfte med papper

Detta kort gjorde jag till min mormor då hon låg på sjukhuset i slutet av Mars. Tyvärr hann jag aldrig klart med det tills vi skulle hälsa på henne och dessvärre så hann hon aldrig få det heller då hon gick bort dagen efter.
Material lista:
papper från Pink Paislee "North Pole/Mistletoe & Co." kollektionen
stämpeln tror jag kommer från Magnolia men är osäker
tagen är gjord av papper från DCWV och heter
Jag har även lortat till det lite med en dark brown Fluid Chalk

Det här kortet ska ut och resa och förhoppningsvis hamna i Tyskland så småningom hos min bästa kompis. Texten på kortet lyder: "Some people come into our lives and quickly go. Others stay for a while, make footprints on our hearts and we're never ever the same. You are one of them!!" och på insidan står det "Thank you for being my friend!! You're the best friend in the whole world!! Hugs, Emma" Det tror jag hon kommer bli glad över.
Förövrigt är nog criss-cross kort min nya favvis :-) Så himla skoj att göra dom!!!

Inga kommentarer: